5 tipp a termékenység fokozására

Ebben a cikkben bemutatok öt tudományosan megalapozott tippet a termékenység fokozására. Mivel a táplálkozásunk befolyásolja a petesejtek érését és az ovulációt is, ezért az étrended optimalizálásával sokat tehetsz a sikeres családalapítás érdekében.

1. Ne egyél túl sok húst!

A Nurses’ Health Study adatai alapján a legtöbb húst fogyasztó nőknél 39%-kal gyakoribb volt a terméketlenség, mint a legkevesebb húst evők körében. Ez nem azt jelenti, hogy mostantól vegának kell lenned, de talán érdemes csökkenteni a húsos étkezések számát, és több növényi fehérjét fogyasztani. Például hüvelyeseket és olajos magvakat. Ezek nagyszerű folát- és vasforrások is, melyek fontosak a megfelelő peteéréshez.

2. Egyél omega-3 zsírsavakat!

Az omega-3 zsírsavak fogyasztása több szempontból is előnyös. Fokozzák a termékenységet, és segítenek az inzulinrezisztencia és az androgén szintek csökkentésében. Az omega-3 zsírsavak legjobb forrásai a tengeri halak, a dió és a lenmag.

3. Figyelj a szénhidrátok minőségére és mennyiségégre

Az alacsony glikémiás terhelésű étrend kedvezőbb vércukor- és inzulinszintekhez vezet, ezért javítja a hormonszinteket PCOS-ben. Ha kellene egy kis segítség az ideális étrend kialakításához, kattints ide!

4. Egyél zsíros tejtermékeket!

Bár a zsíros tejtermékeknek kétségtelenül magasabb a kalóriatartalma, mint a soványabb változatoknak, érdemes néha beilleszteni őket az étrendbe (persze csak akkor, ha nem okoznak panaszt!). Egy vizsgálat szerint azoknak a nőknek, akik napi 1-2 adag zsíros tejterméket fogyasztottak, jobb volt az ovulációja, mint azoknak, akik mindig alacsony zsírtartalmú termékeket választottak.

5. Szedj D-vitamint!

A D-vitamin igazából nem is vitamin, hanem egy hormon, ami sokrétű funkciót lát el a szervezetben. Többek között a petesejtek érésére is hatással van. Mivel a legtöbben az év nagy részében nem vagyunk túl sokat a napon, érdemes a D-vitamint étrendkiegészítő formájában beszedni (napi 1500-2000 NE).

 

Bár az étrendnek nagyon fontos szerepe van a termékenységben, ne feledkezz meg a rendszeres testmozgásról, a pihenésről és a lelki feltöltődésről sem!

 


Felhasznált forrás:

7 Ways To Eat To Boost Your Fertility

 

By |2017-12-01T12:39:22+00:002017, december 1|