IR-diéta a Balatonon

Múlt héten volt szerencsém néhány napot a Balatonon tölteni, és örömmel tapasztaltam, hogy egyre nagyobb az egészséges ételek választéka. Bár a legkelendőbb termék valószínűleg a sajtos-tejfölös lángos és a fagyi, szerencsére ma már azok számára is van kínálat, akik nyaraláskor is szeretnének odafigyelni az étrendjükre.

Ebben a cikkben adok néhány tippet az IR-diéta betartásához a Balatoni strandok kínálata alapján.

Ez a fő szempont

Az inzulinrezisztencia lényegében szénhidrát intoleranciát jelent. Aki inzulinrezisztens, annak nem célszerű egyszerre sok szénhidrátot ennie, mert az nagyon magas inzulintermelést fok okozni. A sok inzulin pedig sokrétű káros hatással van az egészségre. A cél tehát az, hogy tartsuk alacsonyan az étrend szénhidráttartalmát. Ez a fő szempont.

Most felsorolhatnék egy csomó olyan ételt, amit lehet kapni a strandon, de nem ajánlom őket inzulinrezisztenciában. Ezt nem teszem meg, hisz nem az a lényeg, hogy mit ne egyél, hanem az, hogy mit igen. Térjünk is rá erre a kérdésre!

A legjobb kombináció

ZÖLDSÉG + HÚS – ez a legjobb kombináció, ha egy laktató, de szénhidrátban szegény ebédet szeretnél enni. A fehérjétől jóllaksz, a zöldségek pedig kitöltik a gyomrodat, és fokozzák a teltségérzetet. Bár a legtöbb fogáshoz alapból szokott járni valamilyen szénhidrátdús köret (pl. rizs vagy burgonya), ezek helyett nyugodtan kérhetsz valamilyen zöldségköretet.

Mondok néhány példát:

  • Rántott ponty + párolt zöldség köret
  • Roston sült harcsafilé + vegyes saláta
  • Gyros tál (rizs és sült krumpli nélkül) + görög saláta
  • Rántott csirkemell + paradicsomsaláta
  • Sült tarja + káposztasaláta

Egyszerű, de finom ételek, melyek a legtöbb strandon elérhetőek.

És mi van a desszerttel?

Ez már nehezebb kérdés. A hagyományos édességek ugyanis tele vannak cukorral, ezért nem túl ideálisak. Ha szeretnéd édes ízzel befejezni az ebédet, ezeket a lehetőségeket érdemes számításba venned:

  1. Iszol egy finom kávét
  2. Eszel egy gombóc fagyit: a legtöbb helyen már árulnak cukormentes fagyit is. Általában paleo vagy diabetikus jelzővel illetik őket.
  3. Felkészült vagy, és viszel magaddal valami finomat. Például magas kakaótartalmú étcsokoládét

És ha nem találok megfelelőt?

Bár én azt tapasztaltam, hogy a balatoni strandokon egyre jobb a kínálat, és mindenki találhat kedvére való, és diétába illeszthető ételt, arra az esetre is adok tanácsot, ha ez nem így van: HOZD KI A LEGJOBBAT A HELYZETBŐL!

Attól még, hogy nem sikerül tökéletesen tartanod a diétád, még nem dől össze a világ. Hozd ki a helyzetből a legjobbat. Ha nincs igazán megfelelő étel, válaszd a lehetőségek közül a legjobbat!

 

By |2018-07-06T09:25:07+00:002018, július 5|